فرآیند شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده پنج

با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور فرصت‌های کسب و کاری جدیدی پیش روی کارآفرینان و فعالان کسب و کار گشوده و  استارت‌آپ‌ها هم پرچم دار کسب و کارهای جدید در کشور هستند. به جز ایده‌ی ناب، کار تیمی و پشتکار زیاد، عوامل دیگری نیز در موفقیت یک استارت‌آپ نقش دارند.

در صورت موفقیت برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی موفقیت کسب و کارها تضمین می‌شود و این مهم، هم نیازمند دانش کافی و هم نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است که تامین آن با مشکلات زیادی روبه‌روست. در عین حال تجربیات موفقی که ناشی از اثربخشی تبلیغات و رسانه‌ها در معرفی و برقراری ارتباط با مخاطبین بود نیز نکاتی وسوسه‌انگیز را در ذهن استارت‌آپ‌ها به وجود می‌آورد. گروهی از فعالان کسب و کار رسانه بنابر تجربیات خود در این دو زمینه گرد هم آمده‌اند تا با راه‌اندازی یک «شتاب‌دهنده» با برنامه‌ ریزی و حمایت رسانه‌ای فرصت‌هایی را در جهت موفقیت هر چه بیشتر کسب‌و‌کارهای نوپا مهیا سازند. شتاب‌دهنده‌ی «۵» می‌کوشد تا با بهره‌برداری درست از ابزارهای گوناگون رسانه‌ای و تبلیغاتی و به پشتوانه‌ی همراهی مربیان خود که همگی از فعالین مطرح حوزه‌ی کسب‌و‌کار و رسانه هستند راهکارهایی در جهت تاثیرگزاری بیشتر کسب‌و‌کارهای نوپا به وجود آورد.

مرحله‌ی نخست

ثبت‌نام استارت‌آپ در تارنمای شتاب‌دهنده‌ی پنج و درخواست خدمات شتاب‌دهی ویژه‌ی این مرکز

کسب‌و‌کار نوپایی که به مرحله‌ی محصول اولیه رسیده است، می‌تواند در فرآیند داوری شتاب‌دهنده‌ی «۵» شرکت نماید. این کسب‌و‌کارهای نوپا باید از طریق سایت شتاب‌دهنده «۵» به آدرس FIVEUP.IR اطلاعات خود را وارد کرده و پس از تایید اولیه، در جلسه‌ی دفاع که با حضور تیم داوری شتاب‌دهنده است شرکت یابند.


مرحله‌ی دوم

گزینش داوری و گزینش استارت‌آپ‌ها توسط هیات کارشناسی مرکز شتاب‌دهنده‌ی پنج

پس از مرحله‌ی داوری به شرط اخذ امتیازات لازم، ارزش‌گذاری استارت‌آپ صورت گرفته و طی قراردادی درصدی از سهام استارت‌آپ در اختیار شتاب‌دهنده‌ی «۵» قرار خواهد گرفت.
تیم استارت‌آپی طی جلساتی با مربی اختصاصی خود به مدل اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر برای کسب‌وکار خود دست خواهد یافت.


.

مرحله‌ی سوم

اجرای فرآیند شتاب‌‌دهی در گستره‌ی پنج نوع خدمات بی‌نظیر با همیاری مربیان و کارشناسان این مرکز

شتاب‌دهنده‌ی «۵» بنابر تایید مربی می‌تواند تا سقف موارد زیر، خدماتی را در اختیار کسب‌و‌کارهای نوپا قرار دهد:

  • «۵» بسته محتوایی در قالب موشن گرافی، اینفوگرافی، ویدیو و ...
  • «۵» میلیون بازدید در شبکه‌های مجازی
  • «۵۰» خبر در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری
  • «۵» دقیقه در قالب برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی
  • «۵» ساعت خدمات اختصاصی مشاوران خبره‌ی رسانه و تبلیغات
  • «۵» کارگاه تخصصی مرتبط

این خدمات در بازه‌ی زمانی ۵ ماهه از زمان شروع عقد قرارداد خواهد شد.